Torsdag 29 oktober 2011

Jaha, så är det kväll igen och ännu en dag har försvunnit i flygande fläng. Inte många minuter har jag varit här hemma. For till  jobbet, sen till centralorten för röntgen, sen på styrketräning, sen ut i bushen för att hämta husbonden, sen åter till centralorten, sen hem till byn där jag släppte ur mannen och själv vidare till stallet och sen åter till jobbet för att göra klart det jag inte hann innan jag åkte därifrån. Nu är jag äntligen hemma igen, fast nu ska jag gå och lägga mig.

Visst ja, jag glömde alldeles bort att berätta att jag mellan röntgen och styrketräning slank in på Håkanssons konditori i ett försök att muntra upp mig själv en aning. Eller om det var för att blidka smärtan som slagit sina klor i mig så till den milda grad att jag måste kämpa med tårarna.  Det funkade väl så där om sanningen ska fram. Teet var gott, ”duppat” likaså, och sämre blev jag ju i alla fall inte. Många andra hade också sökt sig dit, men just för stunden så uppskattade jag inte alls sällskap, utan kröp så långt in i ett undangömt hörn som jag kunde och försökte läsa lite i min underbara bok ”The power” samtidigt som jag mumsade i mig läckerheterna.

Ja så har min dag sett ut, inte speciellt spännande, men långsamt har det då inte blivit i alla fall. Nu har jag försökt preparera mig med ytterligare en dos värktabletter och ska alldeles snart krypa ner i sängen. Inte mycket idé att försöka åstadkomma något vettigt när kroppen inte alls vill vara med. Det har varit ytterligare en jobbig dag ur värkhänseende, och jag orkar inte mera just nu. Just nu har smärtan besegrat mig, men jag hoppas på en bättre morgondag.

 

Kommentera

