Slut på helgen…

Ja, så har den här helgen tagit slut också. Den avslutades med folkmusik på längden och tvären, tillsammans med goda vänner från ”mina” två spelmanslag. Trivsamt var det! Innan dess var jag och kluddade med färg, eller vad man ska kalla det. Jag var riktigt produktiv idag, gjorde hela fyra målningar. Två av dem är gjorda till musik, där vi fick måla det vi upplevde när vår ledare spelade upp två musikstycken.

Gårdagen var också en riktig toppendag. Jag och broderskapet var på utflykt, det gillar jag, fast det blir allt för sällan tyvärr. Vi följde våra rötter tillbaka till noll och hamnade vid vår lilla, lilla stuga straxt utanför Nora. Det är ett ställe vi båda älskar, och ändå kommer vi inte dit så ofta, och när vi är där finns alltid massor av arbete som ska utföras. Nu hade vi ett svettigt jobb att återställa marken efter nedgrävning av en elkabel, men riktigt fint blev det när vi var klara. Synd att dagen gick så fort, jag hade velat vara där längre ändå. Nästa sommar finns där en hel massa måsten som vi inte kan skjuta upp längre.

På vägen ner slank vi förstås in i Grythyttan. Är det lördag så måste man ju bara in på antikvariatet en sväng. Några böcker följer alltid med hem, fast det rör sig ändå inte om några större investeringar. Ett litet besök på kaféet bredvid hann vi också med, en jättegod baguette med räkröra försvann ner i magen hur lätt som helst. Den toppades sen med glass hos Neerings. Det blev i mesta laget, men man får väl offra sig för den goda sakens skull. Jag har ju inte fått någon Noraglass i år, och nu är det för sent. Det här fick bli ett slags substitut. Egentligen skulle jag velat äta på måltidens hus också, men är det fullt så är det fullt. Nästa gång får jag väl skippa glass och kondis och satsa på ordentlig mat istället. Och sen är det ju gästgiveriet också… En dag räcker liksom inte till!

Nu är i alla fall den här dagen slut – och jag börjar också bli rätt slut. Det blev sent igår också, så nu får jag säga godnatt.

Kommentera

