Grubbel…

En dag till som snart är slut, ibland tycker jag att livet liksom bara rinner iväg. Dagarna går fortare och fortare och jag blir tröttare och tröttare.  Jag skulle behöva en handbroms, eller kanske en nödbroms vore ännu bättre. Fast vad hjälper det om jag inte stannar upp själv och tänker efter. För det mesta orkar jag inte, eller vågar kanske inte. Det enklaste är att bara flyta med och låta det som sker ske. Sen ibland kommer det över mig att tiden är allt för dyrbar för att slösas bort. Inte så att mitt liv är värdelöst, det händer mycket fantastiskt här och nu, men det finns fortfarande så mycket som jag inte gjort och så mycket jag skulle kunna göra, om jag bara kom mig för…

Det som hände för snart tre månader sen har väl också gjort att jag grubblar mera antar jag. Det kommer över mig ibland, i början var det mest hela tiden, sen har det blivit längre emellan, men rätt som det är, när man minst anar det så kommer det. Så blev det idag, mitt i all röra och allt som skulle göras på jobbet. Fortfarande känns det lika meningslöst, fullständigt ofattbart och så väldigt sorgligt.

Usch sånt här borde man inte grubbla över när det är sovdags. Det gör inte nattsömnen bättre på något vis. Nu får jag ändå försöka övertala John Blund att komma hit och ta med ett extra starkt sömnpulver att strö ut. Hoppas han kommer snart.

Kommentera

