Fullspäckad helg…

Ja nu har den här helgen tagit slut också, nästan så det är lite skönt. Ett evigt flackande från det ena till det andra har det varit, och knappt någon sömn har det blivit heller. På lördagen var det nätt att jag hann med melodikrysset. Höll på i stallet så jag fick lov att lyssna på webbarkivet senare på dagen, men löst blev det hur som helst. Jag hade också tänkt hinna med att besöka vårt missionshus för en stunds trivsel med kaffe och musik, men tvingades konstatera att det inte fanns tid till den saken, tyvärr.

Runt klockan 15 samlades jag och några av mina tjejkompisar för den årliga tjejträffen. Den hålls alltid på lördagen före älgjakten, samtidigt som gubbarna samlas för att lägga upp sin älgjakt. I år inledde vi med matjesilltårta, för att sen bänka oss i bastun. Riktigt mysigt var det. Efter bastubadet fick jag kvista iväg hem och att fixa djurvändan, för att sen hasta tillbaka och bänka mig vid dukat bord. Precis som förra året hade vi pajtema, alla gjorde varsin sorts paj och så delar vi som systrar. Det är gott och det som blir över kan man smaska på fram på nattkröken också. Då är det nästan ännu godare!

Tiden går fort när man har roligt och allt för fort var klockan ett par timmar efter midnatt. För min del var det då hög tid att samla ihop lite sovtimmar. Redan 9.30 skulle jag och min kör vara på plats i Järna kyrka idag. Då gäller det att vara pigg och på hugget. Det blev inga problem med den saken. Jag var på plats i utsatt tid och vi sjöng riktigt skapligt bra tycker jag.

Nästa projekt var att dra iväg på min målarkurs och nästan direkt därefter iväg till ett av fiolgängen för spelning, men dessutom uppvaktning av två medlemmar som fyllt 70 och 75 år. Kaffe och marsipantårta blev det då, mums!

Nu är jag hemma och trött, så nu får det vara färdigbloggat för den här dagen. Natti på er alla!

Kommentera

