Söndag…

Bara lite, lite kvar av det här dygnet. Jag drack kaffe på kvällens spelträff, så jag är pigg som en lärka. Antagligen är jag väl inte lika pigg i morgon, när det är dags att gå upp! Men det var i alla fall trevligt med stunden tillsammans med mina spelkamrater, jag spelade så jag blev alldeles svettig. Så här såg det ut när vi hade fikapaus:

Annars har min helg mest bestått av arbete med älgkött. Årets köttdel var inte så stor och det var fint styckat, så jag ska minsann inte klaga. Ändock tar det sin tid innan det ligger i frysboxen. Nu är det i alla fall ”boxat” och klart för den här gången.

I slänten här utanför fann jag till min förvåning en maskros i full blomstrande prakt. Inte vad man väntar sig att hitta den 16 oktober precis. Straxt bredvid fanns en utblommad syster. Vacker också den!

Kommentera

