En annorlunda torsdag…

Ja, nån vanlig dag kan man inte säga att det varit idag. Beväpnade poliser både här och där. Fortfarande är de ute och letar efter bankrånarna, det lär väl kosta en god slant, betydligt mer än rånarna fick med sig i sitt byte skulle jag tro. Obehagligt är det ju, det kan man inte komma ifrån. Däremot verkar det vara betydligt intressantare när blixten dödar en trebarnsfar än när en liten bank rånas. Åtminstone verkar det så, för varken Aftonbladet eller Expressen är särskilt intresserade den här gången. Efter mycket letande hittar jag en väldigt liten och intetsägande notis i vardera tidningen, gjorda någongång mitt på dagen. Sen har det hela fallit i glömska. Nu är det bara Khadaffi som är på tapeten.

Annat var det i somras när nämnda tidningars journalister smög runt här kring knutarna, redo att ansätta alla som kom i deras väg med närgångna frågor. För att inte tala om att de terroriserade alla, från ung till gammal, med att ringa och be om kommentarer. En tid jag helst vill glömma.

Barnen på vår skola verkade dock inte lägga någon större energi på dagens händelser och att vapenförsedda poliser fanns alldeles bredvid skolgården, utan fortsatte med sina lekar som vanligt. Det känns skönt tycker jag.

I min lilla värld har annars inte hänt så mycket mer än att jag idag fått ett nytt brunt kuvert från landstinget innehållande tid till ny röntgen. Det var snabbt marscherat minsann. Det tackar jag för. Nu ska jag även be att få tacka för mig för den här dagen. En liten kik på nyheterna lär det väl bli, men sen är det dags för sängen.

Kommentera

