En rätt lugn dag går mot sitt slut…

Fortfarande är bankrånet ett hett samtalsämne här runt omkring. I morse när jag åkte till jobbet stod en polisbil i en korsning på min väg. Jag hade förstås glömt att ta på säkerhetsbältet kom jag på när jag fick syn på dem, och försökte i all hast få på mig det. Men det gick förstås inte, det blev ju tvärstopp när jag ryckte till så häftigt i det. Säkert skrattade poliserna glatt åt mig, jag vågade inte titta på dem, men de hade nog viktigare saker att kolla efter än lilla mig, så jag fick passera utan repressalier. När jag åkte hem igen var de borta, men då hade jag minsann säkerhetsbältet på mig! Det ska man ju ha, det tycker jag också, även om jag glömmer det ibland.

 Så mycket mer rapportvärt har det inte hänt under min dag, den har passerat precis som vilken fredag som helst. Hann en snabbis till Granngården, som vanligt precis innan de stängde. De brukar skratta och säga att jag är deras bästa kund, när jag kommer vet de att de snart får ta kväller och gå hem! Förra gången jag var dit fick jag till och med en kram just av den anledningen. Det är väl bra när det inte behövs mera för att glädja någon!

Det mest ovanliga idag är nog att jag sett på tv, det gör jag nästan aldrig nu för tiden. Fast ikväll var jag och hälsade på hos en kompis som tittade på tv, så nu har jag faktiskt sett på ett helt Skavlan-program. Det var första gången. Har kikat lite en gång förut, när Märtha Louise var med och pratade om änglar. Då såg jag på svtplay just den biten där hon var med.

Nej, nu tror jag bestämt att jag ska stänga av den här apparaten och krypa till kojs. I morgon ska jag följa mina rötter igen. Mera om det i morgon.

Kommentera

