Nya utmaningar på gång!

Minsann, att jag aldrig lär mig! Nu har jag nämligen druckit kaffe så där sent igen, och jag som sover så dåligt till och med utan kaffe! Men är huvudet dumt får kroppen lida, som man brukar säga!

Ja, ja, en sockerkaka har jag nyss plockat ut ur ugnen. Packat åt gubben har jag också gjort (ja, jag vet – jag är en riktig curlingsambo!). I morgon åker han nämligen till yngsta dottern i ett par dagar, för att hjälpa till med lite praktiskt arbete vid nya huset. Nu står det inte på innan de kan flytta in. Det ska bli spännande att se hur det ser ut när det är klart. Fast jag får ju vänta ett tag till, eftersom jag inte ska med nu. Nån måste ju vara hemma och ta hand om farmen också. Den här gången blir det min lott.

I morgon kväll har jag också något annat spännande på gång! Jag ska nämligen ge mig på något som jag aldrig provat förut – att göra en kniv! Först ska man välja blad. Det har jag redan gjort, här nedanför ser ni det blad som ska sitta i min kniv.

Blir inte skaftet bra så är i alla fall bladet oerhört vackert. Nu väntar många spännande timmar innan min kniv är färdig. Jag har ingen aning om jag klarar det uppdraget, men jag ska försöka. Sambon, som gjorde sin första kniv under förra vintern/våren, har väl antytt att han inte ser mig som någon större konkurrent. Sånt får ju inte stå oemotsagt, självklart måste jag försöka. Han kan mycket väl ha rätt, men vem vet, jag kan ju ha dolda talanger. Man vet ju inte förrän man har försökt! Det ska hur som helst bli spännande och intressant, sen får vi väl se hur det hela slutar. Än så länge har jag ingen aning om vad jag ska välja för träslag i skaftet. Men i morgonkväll måste jag bestämma mig.

Kommentera

