Trött och slut…

Den här dagen började lite struligt. Jag tappade en burk med lingonsylt i golvet, och naturligtvis hade jag inte skruvat på locket ordentlig så det for sylt precis överallt. Jag var full i sylt, golvet var fullt i sylt, tvätten som jag nyss hängt upp på en torkställning, var full i sylt. Bara att plocka ner den igen och stoppa tillbaka in i maskinen. Men, det var bara att sätta igång och ta rätt på eländet.

Resten av dagen har i alla fall gått hyfsat, inga större katastrofer inträffade! Hann till och med få sträcka ut mig på soffan en liten stund efter jobbet, innan jag satte fart igen. När alla djuren fått sitt var det så dags för mig att dra iväg till Vansbro för veckans styrketräningspass. Jag har fuskat två veckor i rad, så nu fanns ingen återvändo. Jag måste se till att komma dit, annars blir jag aldrig bättre. Jag vet ju att jag måste träna, men nog tog det emot, hade jag känt efter det minsta hade jag blivit kvar hemma. Dit kom jag i varje fall, och kroppen har fått sig en duvning. Det känns! Just nu undrar jag hur klokt mitt beslut var, för nu har jag värk som bara den. Men det skulle jag säkert ha haft i alla fall, så säkert var det bra att jag kom iväg. Drygt 1,5 mil på motionscykel blev det också, förutom träningen i de olika apparaterna, så idag har jag gjort rätt för mig.

Så mycket mera blir det inte för min del denna dag. Jag är helt färdig, kvällsmedicinen är intagen, och inom kort ska jag göra ett tappert försök att ignorera min värkande kropp och gå till sängs. Kommer just nu på att jag ska till sjukgymnasten tidigt i morgonbitti. Vilken tur att jag kom på det nu, och inte när det var för sent. Bäst att ställa väckarklockan, så jag inte försover mig. Godnatt! 

Kommentera

