Höstrusk…

En sån lång, tråkig och grå dag! Egentligen har det ju varit rätt skönt ute, men det är så trist när det är så mörkt och regnhängigt väder. Jag blir så trött och vill ingenting. Måtte inte hösten bli så här, då får jag en höstdepression. Började dagen hos sjukgymnasten, fick akupunktur. Åkte sen hem och vilade en stund innan jag var tvungen att bege mig till jobbet.

Lyckades att ta mig genom dagen utan större mankemang, fast ett tjugotal fladdermöss försökte skrämma livet av mig. Vid närmare granskning visade det sig vara helt vanliga busungar som spelade mig ett spratt. Gissa om de mådde när jag hoppade högt i skyn!

När arbetsdagen var slut längtade jag desperat efter min säng igen, så en portion värktabletter och en sovstund fick det bli. Skulle gärna struntat i att gå upp igen, men har man djur så funkar inte såna tankar. Bara att masa sig upp och göra sina plikter. En stund senare dök våra grannar upp, tur var väl det, annars hade jag nog lagt mig igen. Nu blev det istället en trevlig och avslappnad stund runt köksbordet, och tiden går som bekant fort när man har trevligt.

Nu är det hög tid att äntra sängen. Morgondagen är fulltecknad, ja förresten hela helgen. Mycket trevligt är det på programmet, på söndag ska jag egentligen vara på fyra ställen samtidigt ett tag. Det blir lite svårt att klara den utmaningen, så det blir till att kompromissa en aning. Jag gillar egentligen inte när det blir så här fullt upp, men det vill gärna bli så där att allt är på samma gång, andra gånger är det inget alls som händer.

Sämst är att jag missar melodikrysset imorgon, i alla fall i realtid. Då är jag på kurs, så det blir till att lyssna på webbradion lite senare. Tur att kursen är så intressant, och tur att arkivet finns så man kan lyssna när man själv har tid.

Kommentera

