Dubbelhelgen…

Man ska inte äta sent på kvällarna, det har jag ju hört, men ändå har jag nyss smällt i mig varm choklad och ostsmörgås. Inte alls bra för min figur, men så himla gott. Och sova om man är hungrig, det går ju inte!

Den här helgen har försvunnit i ett huj! Järnarevyn i fredags, och därefter fest med smörgåstårta tillsammans med en hel hop vänner. Hur trevligt som helst! Lördagen bjöd på melodikryssande på café tillsammans med andra kryssnördar, sång under ljuständningen i kyrkan, pizzaätande och mera umgänge med vänner. Söndagen har fortsatt ungefär i samma stil, fika med tjejkompisar, målarkurs och spelstund med ett av fiolgängen. Så mycket mera  hinner man inte.

Nu är det hög tid att lägga sig, och idag har jag tagit min medicin som jag ska. När jag lagt mig igår kom jag på att jag glömt att ta kvällsmedicinen, men då orkade jag inte gå upp. Det borde jag gjort, för det blev inte mycket sömn den natten. Men det är ju bra om man lär av sina misstag. Nu hoppas jag på bättre nattsömn.

Kommentera

