Nionde november 2011

Idag har solen varit på bra humör, det höjer utan tvekan humöret på mig också. Fast nu har solen lagt sig, och just nu känns det inte så vidare för mig heller. Antar att jag borde göra som solen. 

Dagen har gått skapligt, bättre än gårdagen, men nu vill inte kroppen mera. Värken slår igenom, trots pillerknaprande och allt vad jag kan hitta på. Återstår bara att försöka sova och hoppas på bättre tur imorgon. På fredag är det sen dags för ny akupunktur, äntligen. Då är det en hel vecka sen sist, och det är visst för mycket.

Just nu har jag lagt körsången på hyllan för ett tag. Nu på kvällskvisten har jag istället varit iväg och gjort ett ryck med min kniv, eller det som ska bli en kniv i alla fall. Idag blev det inte så mycket gjort, först polerade jag ”holken”, sen limmades den fast i bladet och härdades i ugnen. Det enda jag hann utöver detta var att märka ut mittlinjen på alla mellanlägg. Nästa vecka blir nog lite pillrigare skulle jag tro, då ska jag göra hål i mellanläggen och lite sånt. Men roligt är det! Och spännande!

Nu blir det sängen för min del. Natti!

Kommentera

