En lång, lång onsdag blev det…

Oj, vilken dag det har varit idag. Nu är det inte mycket kvar av den, så jag kan konstatera att jag trots allt tog mig igenom den. I morse kändes det rätt ok, men när jag kom till jobbet började det krångla. Upptäckte rätt omgående att frysrummet lagt av. Vanligtvis är det ca -23 grader där. Nu var det +o,8. Det är lite skillnad det. Ja ja, inte mycket att göra åt för min del. Bara att felanmäla och sen sätta igång att ta rätt på eländet. ”Vi ska skicka dit någon” fick jag som svar på min felanmälan. Glömde fråga vilket år, för fortfarande har ingen dykt upp. Jag trodde i min enfald att det skulle komma någon samma dag, men där hade jag fel. Nu är i alla fall allt som fanns där borta och det är skurat och fint. Det är ju jättebra, och var säkert välbehövligt, men jag hade nog gärna gjort det en annan dag, lite mer planerat. Det finns liksom inte så mycket luft i mitt schema att dylika händelser kan stoppas in utan att det blir rätt mycket kaos.

Nåväl, ingen större idé att gråta över den saken. Nu är det som det är, och jag är ändå glad att det inte var i morgon det hände. Då jobbar nämligen en vikarie eftersom jag ska till lasarettet. Det hade inte varit kul för henne att råka ut för detta. Det kan nog vara rätt knepigt ändå, när man ska hoppa in för någon annan.

Med andan i halsen kom jag också iväg till min knivkurs, helt slut och inte klar på jobbet kommer jag dit. Fast efter en stunds pillrande med min kniv upptäcker jag att stressen och tröttheten flugit all världens väg. Jag fasade lite för att det skulle fortsätta krångla, som det gjort hela dagen, men bestämde mig för att slå dylika tankar ur hågen och i stället tänka att det bara är universums sätt att påminna mig om att jag ska vara tacksam för allt jag har.

Det är spännande att se hur arbetet med kniven framskrider. Tyvärr fick jag lov att återvända till arbetet en sund sen också, så det blev en sen kväll. Jag hade lovat min vikarie att förbereda för henne så mycket som möjligt, och nu är det gjort.

Dags att försöka få lite sömn innan det är dags för morgondagens prövningar.

Kommentera

