Å så är det fredag igen…

Ja nu är det fredag igen då, veckans sista arbetsdag. Igår var jag ledig från mitt vanliga arbete för ett lasarettsbesök. MRT stod på programmet. Det är tur att jag inte har anlag för klaustrofobi, för gott om plats var det inte i den där ”burken”, och ett herrans oväsen var det också. Konstigt att de inte lyckats förfina tekniken så det blir lite mindre högljutt. Ont gjorde det i alla fall inte, och det var ju bra. Nu är det bara att vänta tills bilderna är analyserade.

En snabbis in på ÖoB blev det för att fylla på lagret med kattsand. Sen slog jag på stort och besökte ett av ortens fina konditorier, tyckte jag förtjänade det efter en halvtimmes absolut stillaliggande. Det är inte lätt att väja bland alla läckerheter man hittar i hyllorna, men oftast väljer jag något ur vetebrödssortimentet. Det står sig rätt långt i konkurrensen av annat kladd. Så blev det även denna gång, en pistagebulle som toppats med vaniljkräm blev det som fick bättra på mitt kaloriintag denna dag. Dessutom en muffins med fyllning av vit choklad och hallon, det lät himla gott, men var inte så speciellt som jag trodde. Kanske berodde det på att min mage redan var full av bullen, för jag hade nog klarat mig gott och väl med den, men hade jag nu köpt den andra också så fick jag väl klämma i mig den.

Så mycket mera äventyr blev det inte. För min del lockar hemmets lugna vrå mer än stadslivet, och ju förr man får vända kosan hemåt, desto bättre. Tydligen tog dagen på min ork i alla fall för redan klockan 20.30 äntrade jag min säng och sov hela sju timmar i sträck utan prut. Då konstaterade jag att det inte var dags att gå upp än, och somnade om igen och sov ytterligare tre timmar. Undrar när jag sov så länge senast.

Nu är det dags att bege sig till jobbet och göra en insats där. Sen väntar helgen som för min del innebär en färd till Enviken tillsammans med trevliga människor. Hoppas bara att däckfirman får hem mina nya vinterdäck idag, annars blir det lite halkigt att färdas. 

Kommentera

