Nu är det läggdags…

Nu är det fredagkväll och här sitter jag. Förmodligen borde jag lagt mig för länge sen, och förmodligen borde jag packat och gjort klart inför morgondagen. Men, det har jag inte, precis som vanligt blir det i sista minuten, och så blir det som det blir. Då behöver jag inte fundera så mycket över vad jag ska ha med mig, det blir till att rycka till sig det som ligger närmast liksom.

Har nyss kollat runt på facebook och konstaterat att en del redan börjat med julstöket. Kära söta, det är ju inte ens december ännu! Vilken stress, helt i onödan. Inte tror jag att man blir lyckligare för att julköttbullarna är rullade redan den 18 november, fast vad vet jag. Jag har ju aldrig provat. Kommer nog aldrig att göra det heller. Är väl skapligt lycklig ändå, så det får väl gå.

Kollade sen runt bland mina favoritbloggar, ingen som uppdaterat, jo Inger förstås som alltid är flitig, men ni andra, hur kan ni hålla er? Jag får nästan lite abstinens om jag hoppar över en dag. Fast det är väl med det som med annat beroende antar jag, lyckas man klara den där första värsta krisen så går det rätt bra sen. Känns inte lika viktigt…

För min del blir det en liten prövning nu i helgen. Jag ska åka bort lördag/söndag och mitt mobila modem har lagt av, så det blir till att vara offline en stund. Säkert är det nyttig, men sjutton vad jag kommer att längta. Jag missar nämligen melodikrysset, sitter i möte då, och hade modemet varit snällt och lydigt skulle jag naturligtvis gått in och lyssnat på webbradion så fort jag fått en ledig stund. Nu får jag vackert vänta till söndagkväll när jag anträder hemmets lugna vrå igen. Det blir inte lätt, men jag får bita ihop och försöka stå ut.

Nej, nu får jag ta mig i kragen och stänga av den här manicken. Godnatt med er!

Kommentera

