Gäsp…

Onsdagkväll och jag har varit iväg och fortsatt det mödosamma arbetet att göra en kniv. Nu börjar det faktiskt synas att det föreställer en kniv också. Dagens uppgifter var att göra hål i ytterligare ett gäng mellanlägg och sen borra upp den yttersta trädelen av skaftet. Därefter skulle allt limmas ihop och härdas 45 minuter i ugn. Utan ugnens hjälp skulle härdningen tagit 24 timmar. Nu får allt vila till nästa vecka då jag ska märka ut formen på kniven för att sen såga och slipa den till önskad form. Sakta men säkert händer det saker, fast ännu återstår massor av arbete, men spännande är det, och roligt!

I morgon måste jag leta på min flaska med echinagard. Nu gäller det att sätta in en stöt mot den förkylning som jag känner är och nosar mig i bakhasorna. Fast faktiskt är jag ändå glad över de förkylningstecken jag känt idag. Jag har nämligen känt mig ”konstig i huvudet” i mer än en vecka. (Det finns för all del många som skulle skriva under på att jag är rätt konstig i huvudet för jämnan, men det är en annan sak). Jag har funderat över om blodtrycket är åt pipan, eller vad det kan vara för fel när jag känt mig så ”lullig”, men förmodligen är det väl bihålorna som vanligt. Lite svider det i halsen också, så något är på gång i varje fall. Sömn sägs vara bästa medicinen, så därför säger jag väl godnatt och kryper omkull.

Kommentera

