Stillestånd…

Två dagar av den här veckan har redan gått. Ingen bloggning blev det igår, nästan inte idag heller, men jag tog mig i kragen och nu sitter jag här. Inte för att det känns som om jag skulle kunna skriva något vettigt alls. Jag tror jag har drabbats av ordtorka. Både igår och idag har varit tomma från åtaganden som gjort att jag måste iväg någonstan. Så himla skönt att ha två lediga kvällar, fast jag har mest sovit bort dem. Har först sovit ”lisskväll” när jag kommit hem från jobbet, och sen lagt mig tidigt ändå. Det ska minsann inte stå på nu heller. Om jag släpper taget och går ner i varv när jag kommer hem orkar jag inget mera. Det gäller att ånga på och inte känna efter hur jag mår om jag ska orka iväg igen. Fast säkert har det varit bra för min slitna kropp och själ att få ta det lugn.

Ikväll lyckades jag ändå tvinga mig själv att putsa fönstren i köket. Det var mer än välbehövligt, för katterna brukar sitta i fönstret och njuta av värmen från elementet, samtidigt som de spanar ut på den stora världen utanför. Rätt många små kattnäsor fanns det på rutorna. Det mest sensationella som hänt är väl att jag satt upp julgardinerna. Jag har frångått en av mina principer, nämligen den att sätta upp julgardinerna den 23 december. Det har aldrig hänt förut, så vi får väl se vad det för med sig. Kanske kan det dra lös någon annan förändring i mitt liv. Ja ni ser, om julgardinerna är det mest spännande jag kan hitta på för tillfället, då händer det inte mycket!

Nu packar jag ihop den här manicken och säger godnatt. Kanske händer något roligare under morgondagen. Man kan ju alltid hoppas.

 

Kommentera

