Det tar sig sa mordbrännar’n…

En blåsig dag går mot sitt slut. Usch vilket väder det är. Även om jag är glad att det inte är någon snö, så tycker jag att det är trist med det här kladdvädret. Vintern kommer nog så småningom, men för varje dag kommer ändå våren närmare och det är ju skönt att tänka på.

Annars är jag rätt glad är jag idag också. Det finns mycket att glädjas åt. En sak som gör mig på bra humör är en trevlig cd-skiva med norsk folkmusik som jag fick av en vän i söndags. Den snurrar för det mesta, och däremellan snurrar låtarna runt i huvudet på mig. Man blir både dans- och spelsugen när man hör den. Önskar bara att jag kunde spela så där medryckande. Nån dag kanske….

Trots att det är torsdag så blev det ingen styrketräning för mig. Dels är jag lite förkyld, hostar och harklar fortfarande, dels var det knivmakarkväll. Jag hade tänkt försöka hinna båda delarna, men förkylningen gjorde att jag slog träningen ur hågen. Jag skulle inte ha orkat helt enkelt. Istället blev det en liten middagslur för att samla ihop energi efter jobbet, som jag sen använde till att fortsätta knåpa på min kniv. Nu börjar det minsann synas att det ska bli en kniv! Det är riktigt roligt, fast lite väl spännande ibland också. Tänk om jag dabbar mig och förstör alltihopa…. Men hittills har det gått bra. Här ska ni få se några kort jag tagit under resans gång. Bladet tror jag att jag visat tidigare, men det är så vackert så jag tar med det en gång till, ifall någon missat det.

Så vackert...

Arbete pågår...

Mellanlägg i långa rader

Och det här ska bli en kniv så småningom...

Jamen, nu börjar det ju likna nåt...

Kommentera

