6:e december 2011

Veckans andra dag är här, och jag borde vara pigg som en mört. Jag däckade 20.30 igår och sov till 05.30, hela nio timmars sömn har jag skrapat ihop. Tyvärr är jag väl ändå inte så väldigt sprudlande. Hostar, nyser och snorar gör jag däremot. Det var mig en konstig förkylning som aldrig vill släppa taget. Inte bryter den ut ordentligt heller, utan far runt i kroppen och krånglar. Jag är snuvig på morgonen, men sen försvinner det. Hostan är också värst på morgonen och kvällen, på dagarna går det skapligt. Ingen idé är det att ta hostmedicin heller, i alla fall om man ska tro vetenskapen. Nu har de ju helt plötsligt kommit på att den inte alls fungerar, och ändå lägger människor ut massvis med pengar på just hostmedicin. Jägermeister funkar rätt bra, det lenar skönt i halsen, men det kan man ju inte pimpla dagarna i ända av andra orsaker. Nåväl, förr eller senare lär väl alla bacillusker få nog av mig och dra någon annanstans. Jag antar att det är kroppens sätt att hålla mig lugn ett tag, den behöver vila, och fortfarande har jag mycket sömn att ta igen från den långa period när jag knappt fick en blund i ögonen för att jag hade sån värk. Värk har jag ju fortfarande, men det går bättre att stå ut när jag kan sova om nätterna.

Idag skriver vi den 6:e december 2011. Än är de ett tag kvar till julkonserten, men fortsätter det så här vette sjutton hur det går med min medverkan. Sångrösten vill inte infinna sig, men det får väl bli som det vill med den saken. Säkert går det lika bra utan mig, fast lite tomt skulle det nog kännas… Julkonserten är  liksom höjdpunkten på hela årets körsjungande.

Till helgen är tydligen en hel massa snö utlovat. Kanske är det julesnön som kommer då? Inte gott att veta, och inte något jag längtar efter heller. En massa extraarbete och krångel dra det med sig, så jag är lika gärna utan. Utom just över julhelgen då, då kan det väl få vara lite vitt så tomten blir glad! Fast den här halkan som är på vägarna nu är väl inte heller så kul. Ett riktigt vinterväglag är bra mycket  bättre. Ja, det får väl vara hur det vill med den saken. Det är inget jag kan påverka hur gärna jag vill. Man får ta det som det blir, och anpassa sig efter rådande omständigheter.

Nej, nu får jag nog stänga av den här apparaten och sätta igång med dagens arbete. Det finns mycket som väntar, och ingen annan lär göra det åt mig.

Kommentera

