Allt som inte är stulet kommer igen…

Å jo, det var allt lite mer snö än jag trodde när jag kikade ut på trappen i morse. Fick sopa och greja en bra stund innan jag lyckades gräva fram min bil inför färden till sjukgymnasten. Dessvärre hade jag förstås gömt bilnycklarna för mig själv, så det blev lite stressigt. Trodde jag glömt dem kvar i tändningslåset, men nej, där var de inte. Återstod då att rusa in efter nyckeln till den andra bilen och snabbt försöka hiva undan all snö från den, och så kom jag iväg.

På vägen till sjukgymnasten funderade jag lite över vart mina nycklar kunde vara, jag måste ju ha haft dem igårkväll, annars hade jag inte kunnat köra. Min tanke snuddade vid möjligheten att jag tappat dem när jag gick in, eftersom jag hade rätt mycket att bära med mig. Det skulle i så fall bli rätt problematiskt att hitta dem i all snö, och det största problemet är ju att jag inte har någon reservnyckel. Hmm… Klok som jag är lät jag sen problemet vila, eller kanske mera vis av erfarenhet om mig själv. Jag kunde ändå inte göra något förrän jag kom hem igen, och det var ju långt ifrån första gången som min bilnyckel var försvunnen. Det händer både titt och tätt, hittills har det alltid löst sig.

Det gjorde det idag också, förr när jag vänt upp och ner på det mesta hittade jag nyckel i min ryggsäck, så nu är det frid och fröjd igen – till nästa gång! Men nu väntar en massa arbete på mig, bara att sätta igång och jobba sig genom den här dagen.

Kommentera

