Har du en vän du kan väcka mitt i natten, då är du rik på det bästa sätt som finns…

Jag är trött, borde sova för länge sen, men ändå går det inte. Alltför många tankar mal och väcker återigen funderingar om meningen med livet och varför saker vissa saker händer. Säker är det klokt att fundera över såna frågor, men det bör nog ske på dagen och inte nu när kroppen behöver sin välbehövliga vila.

Det händer saker i mitt liv just nu, många bra saker, men ändå sånt som upptar tankar och kostar energi. Som vanligt är jag otålig och stressig, vill att allt ska ske på en gång. Vill ha kontroll…

Det händer saker i andras liv också, sånt som verkligen visar att man inte kan ha kontroll över allt. I kväll har jag använt några timmar av min tid till att vara medmänniska och vän, och har efter bästa förmåga försökt finnas där som hjälp och stöd. Jag har väl inte svaren på frågorna som finns och kan heller inte ändra det som skett, det kan  ju ingen. Vissa saker måste man ta sig igenom på egen hand, men det är skönt att veta att det finns någon man kan ringa vilken tid på dygnet som helst, att ha en famn att gråta ut i, en hand att krama, eller någon att bara sitta tyst tillsammans med när orden helt enkelt inte räcker till. Och det är väl det man har sina vänner till, eller hur?

Kommentera

