Tvära kast…

Faktiskt är jag rätt trött nu. Den här dagen har bjudit på det mesta kan man säga. Inledde med att hasta i väg till barnbarnets sista skoldag, där ett luciatåg väntade + en del andra musikaliska framträdanden. For sen hemåt igen och där väntade en begravning med så mycket folk att nästan hela kyrkan var fylld. Stämningsfullt och fint, men ändå jobbigt.

Sen snabbt som ögat till jobbet och när det var klart var det bara att stressa vidare i samma takt. Eftersom jag inte hunnit mocka på morgonen skulle det göras innan jag fort sprang genom duschen och så iväg till uppsjungning inför vår adventskonsert. Puh, vid det här laget var jag egentligen rätt slut, men då gällde det att inte känna efter, bara att fortsätta i galenskapen. Skulle jag tillåtit mig att slå av på tempot hade jag aldrig kommit igång igen, det kände jag på mig. Alltså gällde det att hålla ångan uppe.

I går kväll hade vi genrepat, det gick inte alls bra. Säkert hade vår körledare vänt och vridit sig både en och två gånger i natt, och undrat vad han egentligen gett sig in i. Så mycket mera glädjande nu när det är klart och allt gick nästan alldeles bra. Helt perfekt var det ju inte, men gott och väl godkänt. Efter konserten gjorde vi som vanligt, åkte till vårt pensionat och åt risgrynsgröt och skinksmörgås och varvade ner tillsammans. Det är skönt att få vara tillsammans den stunden. Roligt har vi alltid också.

Nu har emellertid luften gått ur för min del. Jag borde nog lagt mig för länge sen, men har liksom inte orkat komma dithän än. Första åtgärden blir väl att stänga av den här manicken, så jag inte blir sittande här medans tiden går. Bättre att samla kraft sovande tror jag. I morgon är det dan före dan….

God natt!

One thought on “Tvära kast…

  1. inger skriver:

    God Jul, Monica!

    kram Inger

Kommentera

