GOD JUL

En liten stund till kvar av den här dagen, sen är det julafton. Fast jag har redan tjuvstartat och firat julafton. Tillsammans med svärmor och döttrarna med familjer har vi ätit julmiddag och också haft besök av tomten, så nu är det avklarat. I morgon vänder långväga dottern åter till sitt, och den andra lilla familjen, som har lite närmare, har redan vänt kosan hemåt.

För min del blir det alltså en väldigt lugn julafton, förmodligen gör jag en vända till kära mor och hennes sambo. De bor mitt i skogen (säkert är det där tomten bor också, fast han är ju inte hemma nu då), och där är lugnt och skönt. Ingen stress och annat larm.

Jag hoppas hinna till kyrkan en vända kl. 11 också. Det är så mysigt, ganska många barn brukar vara där, och de får hjälpa till att ordna så julkrubban kommer i den rätta ordningen. Sen blir det ”O helga natt” också. Det vill man ju inte missa. En av mina spelkompisar är det som ska sjunga och jag vet hur fint det kommer att bli. Bara att blunda och njuta!

Men nu är det väl dags att krypa ner om jag ska få någon ork att möta morgondagen. GOD JUL på er alla!

Kommentera

