Julafton…

Nog är det väl den att man ska vakna så tidigt när man inte behöver det! Jag har redan varit vaken både länge och väl, i morgon är det nog inte på samma sätt när jag måste upp till julottan. Knepig dag det här förresten, när det är afton redan på morgonen, för julmorgon är det i morgon, åtminstone enligt vår dialekt här då.

Och själva den om jag inte är hungrig också, trots att jag muggade och åt halva dagen igår. Tamigsjutton om jag inte är hungrig så fort jag slår upp ögonen! Sån där som inte kan äta på morgonen är jag inte!

Morgonmedicinen är intagen och jag har försökt somna om, men nix, kanske hinner jag sova lite middag efter gudstjänsten istället, men antagligen inte.

Fejjan är avkollad, inte mycket aktivitet där nu inte. Alla kloka ligger väl och sover för att samla kraft inför dagens prövningar. Mailen kollad likaså, lika öde där. Inte ett endaste litet cyberbrev har kommit in under natten, men ingen klok sitter väl och skriver cyberhälsningar mitt i natten förstås, så det var väl väntat.

Nej, lika bra att ge efter för magens rop och inta lite frukost. Sova när man är hungrig går inte, och katterna blir så glada om jag gör dem sällskap också. De är alltid lika glada när det är någon uppe och skrotar, oavsett vad klockan är.

Och just ja! Det är ju lördag idag – alltså är det melodikrysset om några timmar! Det blir lite stressigt att hinna det och ändå i tid till kyrkans julkrubba. Vi får se hur det går med den saken, annars får jag väl använda melodikryssappen på min telefon efteråt. Teknikens under!

GOD JUL i alla fall, till alla stora och små som läser det här !

Kommentera

