Nu vill jag inte så mycket mera….

Hujedamej vilken dag! Två julottor har jag hunnit med, en 70-års uppvaktning, och några timmars kompisprat. Sömn har det däremot inte blivit så speciellt mycket av. Lade mig runt 01-tiden, väcktes av kissnödig hund 03.15 och ägnade sen tiden fram till klockan 04 till att försöka få marschallerna att brinna. Det var minsann ett svettigt göra, för blåsvädret hade liksom bestämt sig för att göra livet jobbigt för mig. Efter intag av frukost begav jag mig till den glöggfest som några företagsamma ungdomar i byn inbjudit till. Där fanns också nybakt bröd och skinka. Ett jättetrevligt initiativ! Rätt många var vi församlade där i arla morgonstund, sen var det dags för julotta nr. 1.

Rätt skapligt med folk var det, inte alls som i fornstora dar, men inte så dåligt heller. Direkt från denna otta bar det av till julotta nr. 2, i grannbyns bönhus. Där var det i stor sett fullsatt. Denna otta började 07.30, en mycket mera tjänlig tidpunkt om ni frågar mig, men man får väl vara glad över att den vanliga ottan flyttat från kl. 05 till 06.

Hade ju tänkt sova lite middag sen, men så blev det inte, eftersom jag istället höll en kompis sällskap i några timmar, och sen fanns ingen tid över.

Nu är jag rätt slut, så det blir inte så mycket mer denna dag för min del. Planen för i morgon är att komma upp rätt tidigt i morgon och styra kosan mot yngsta dotterns tillhåll. Vi får väl se hur det blir med en saken. Tydligen har det halvt om halvt utlovats storm, och nog friskar det på rätt rejält redan nu, så vi får väl se hur det ser ut när jag återigen slår upp de blå.

Kommentera

