I’m back…

Nu har det varit tomt och tyst här på bloggen i några dagar. Varken tid eller inspiration har funnits till att skriva.

 Annandagen gick åt hel och hållen till att besöka yngsta dottern. En hel arbetsdag går åt bara till transporten dit och hem, sen vill man ju vara där i några timmar också. Det var olikt sig sen mitt förra besök, som i och för sig var evigheter sen, i september var det visst jag sist var dit. Då var det en byggarbetsplats, nu ett vackert hem. Allt hade väl inte riktigt hamnat på rätt plats ännu, det fattades lite handtag osv, men i stort sett så var det klart. Sen tar det så klart lite tid att ”bo in sig”, fast det är ju ett angenämt bekymmer.

En heldag blev det, dessutom fanns sömnbrist från dagarna innan, så tisdagen var rätt avslagen. Det enda vettiga jag åstadkom var att städa kylskåpet, köra en del skräp till containern och hälsa på några vänner.

Den här dagen har varit om möjligt ännu segare. For till sjukgymnasten på morgonen för behandling. Fick en ”utskällning” på köpet, tonen var vänskaplig med budskapet allvarligt: du måste se till att stressa av under din ledighet, din kropp orkar inte mera. Avslappning och ”bara vara” rekommenderades.

Jag vet ju att hon har rätt, men har ändå svårt att få till det. La mig i alla fall när jag kom hem igen och somnade som en stock och sov i nästan tre timmar. Efter att varit uppe i några timmar blev det en siesta till, också den i några timmar, så nu borde jag väl sovit kapp en hel del tycker jag.

Ändå är jag trött och sliten, så nu blir det inget mera den här dagen. God natt!

Kommentera

