Snart nytt år…

I morse hade jag satt telefonen på ringning. Gosse vad trött jag var när den ringde, och det tog en lång stund innan jag fattade vad det var som hände och varför den ringde. Ni vet när man är så där djupt ner i sömnen och blir hastigt väckt – vad är det för dag, ska jag iväg någonstans osv for runt i mitt huvud. Och det kändes som en hel evighet innan jag fick tyst på telefonskrället, t om fingrarna sov visst, för jag hade svårt att få till den rätta snitsen för att lyckas pillra på rätt sätt på min telefonskärm. Touchskärmar är inte gjorda för sömnfumlande fingrar!

Så småningom klarnade tankarna i alla fall, det är ju årets sista dag och jag ska iväg till kyrkan för att sjunga, därför hade jag satt på väckning. Dagsprogrammet är i stor sett som vanligt, djurbestyr, frukost,  och visst ja – MELODIKRYSS! Det hade jag ju glömt bort! Genast känner jag mig på bättre humör. Fast det gör också att jag får lite mera bråttom, den där timmen hade jag räknat med att ha till annat. Vilken tur att inte nyårsbönen är förr än kl. 12. Kören ska vara där en timme tidigare, men då hinner jag precis.

När jag tänker till lite inser jag att jag inte alls har tid att sitta här längre om det ska bli något kryssande för mig, och det ska det absolut, annars blir det inget gott slut på det här året. Däremot får det bli ett ensamt kryssande idag, då kan jag pyssla med lite annat på samma gång. Sagt och gjort, slut för den här gången. Kanske återkommer jag lite längre fram på dagen, om jag hinner.

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR vill jag önska er alla som råkar snubblar in här bland mina tankar.

Kommentera

