Upp och ner och hit och dit…

Ja du store tid vilken spelning det blev idag! Publiken var synnerligen livlig, lyckades tända eld på papper, dra ur sladden till elbasen, fingra på taglet i min stråke och jag vet inte allt. Man skulle nästan behövt kravallstaket och ordningsvakter! Tur att de var vänligt sinnade i alla fall. Det märks att det varit skollov ett tag nu, barnen behöver nog lite intellektuell stimulans tillsammans med den kroppsliga, så de får göra slut på lite energi, för energi hade de gott om. Man kan väl sammanfatta det hela med att det var bra för oss musikanter att få träna koncentrationsförmågan lite extra. Jag var alldeles svettig när det var klart!

Här hemma är det desto lugnare. Strax ska jag fara till återvinningsstationen med ett lass tidningar, gamla kataloger och sånt. Kära nån så mycket bråte det samlas! Egentligen skulle man sätta upp en lapp på postlådan och undanbe sig all reklam. Hur jag än plockar så är det fullt tycker jag. Och tungt blir det att släpa iväg med allt också.

Annars är jag mest fylld av längtan. Längtar efter allt och inget, vet inte riktigt, men otålig är jag och har svårt att koncentra mig. Förbaskad blir jag på mig själv också, jag borde vara nöjd och glad, men just nu får jag ingen ordning på någonting verkar det som. Tankarna hoppar än hit än dit och inget vettigt blir uträttat. Nu vill jag att det ska bli vår och börja grönska. Usch för mörker, snö och  kyla. Ja, jag vet att jag inte ska gnälla. Vintern har varit mild och inte har vi haft mycket snö heller, men det hjälper inte ändå. Ibland känns det som om tiden flyger fram, men just idag tycker jag att jag kört fast och att tiden står stilla. Men det ska väl så vara. Tur att inte varje dag känns så här.

Nej, nu får jag ta mig i kragen och ge mig iväg till återvinningsstationen. Då har jag i alla fall fått något uträttat idag. Hej så länge!

Kommentera

