När det overkliga blir verkligt…

Det blev en rätt trevlig dag trots allt. Årets första grillkväll är avklarad och marinerat älgkött,ugnsbakad potatis och pepparsås blev det som stod på kvällens meny, dessutom trevliga vänner som sällskap. Då försvinner några timmar rätt fort. Tyvärr har jag stoppat i mig mer än jag borde, så jag skulle just nu kunna ställa upp som reklampelare för Samarin. Ni minns väl den där mannen med en enormt utspänd mage och deras slogan ”Drick Samarin för fin form”. Jag har ingen aning om Samarin fortfarande finns att köpa, men som sagt, ett glas av den drycken skulle inte sitta i vägen nu. Allt för mycket kaffe har jag konsumerat också, inte bra alls. Att jag aldrig lär mig!

Jag är glad att jag har vänner som hjälpt till att få den här dagen att gå. Undrar hur lång tid det tar innan jag kan halka över det här datumet utan att tänka på det som hände, nu för precis ett halvår sen. Konstigt att kroppen har ett sånt inbyggt tidsminne. Runt 5:e, 6:e börjar jag må lite dåligt och så när det blir den 7:e slår det mig varför jag är så olustig, och sen kommer alla minnesbilder igen. Lika tydliga som då, och fortfarande lika overkliga. Men verkligt är det likafullt, det går inte att komma ifrån.

2 thoughts on “När det overkliga blir verkligt…

  1. inger skriver:

    Hoppas du vilat upp dig!

    Välkommen tillbaka!

    kram Inger

  2. Ängeln skriver:

    Tack Inger!
    Ja, nu är det dags igen, dyker väl upp så småningom under dagen.

Kommentera

