Kvinnans list övergår mannens förstånd….

I kväll har jag sett filmen ”Paradiset” igen, jag har sett den flera gånger förut, men kunde inte motstå att se den en gång till när jag fick chansen. Den är härlig, man skrattar mycket och ofta, men ändå är den lite tragisk också. Hur många kvinnor, speciellt i den generationen, lever inte med män som har samma inställning som denna äkta make – att kvinnan bara ska passa upp och inte ha några egna åsikter. Visst, jag tror absolut att han älskar sin fru, men ändå… Inte kan det väl vara roligt att ständigt bli hackad på, fast det är klart, har man stått ut i 65 år, då har man väl lärt sig att slå dövörat till. Hon vet ju bara allt för väl att han inte skulle klara sig en veckan utan henne, och till slut blir väl allt som hon vill ha det i alla fall, bara han tror att han har kommit på det själv så!

Nåväl, nu är det slut på sötebrödsdagar! I morgon börjar det vardagliga slitet igen. Nästan så det är skönt faktiskt. Det mesta som jag tänkt göra under min ledighet är ju ogjort, och inte har jag mått särskilt bra heller, men något har väl den slitna kroppen fått vila sig i alla fall. Nu blir det till att ”peta på remmen” igen. Lite mjukstart i morgon, eftersom barnen fortfarande är lediga, men på tisdag är det full fart, vare sig jag vill eller inte. Vi får väl se hur det går. Jag ska göra ett uppehåll ifrån akupunkturen ett tag, man blir lite ”immun” om man fått för många behandlingar, så nu ska vi avvakta ett tag. Hoppas det går bra, hoppas också att jag får höra av Falun snart, men det var 4-5 månaders väntetid, så det dröjer väl. Ingen större prioritet på en halvgammal gnällig kärring minsann!

Nej, nu ska jag packa ihop för idag. Det är väl lika bra att försöka göra en tidig kväll, så kanske jag har igen det i morgon. Man kan ju alltid hoppas. Nacke och axlar värker som bara den, trots en rejäl dos värktabletter. Inte mycket annat att göra än att fly verkligheten ett tag och försöka fara iväg till drömmens rike. God natt!

Kommentera

