Jag trodde det var igår idag….

Herregud, jag kommer precis på att det är onsdag idag, halva arbetsveckan har redan gått! Kommer också på att jag egentligen skulle varit på körövning, fast nu är det ju i senaste laget. Kanske lika bra det, jag är inte i någon toppform idag heller, så det är nog bättre jag är hemma. Orkar inte riktigt med att vara bland folk när jag har ont, det får räcka med det jag måste på jobbet. Sen tar det liksom slut på förmågan att uppträda ”civiliserat”. Inte så att jag blir folkilsken och så, men jag måste samla nya krafter och det gör jag bäst för mig själv när jag mår på det här sättet.

Idag har stödkragen suttit på större delen av dagen, det har nog varit ett smart drag, tycker åtminstone att det lindrat värken en aning. Fast man ser ju rätt tokig ut, det är inte direkt smickrande för ansiktsformen. Dubbelhakorna breder ut sig och vilar fint på stödkragen! Det får  jag väl stå ut med, är ju inte direkt fåfäng. Det orkar jag inte med. Fast jag försökte gaska upp mig själv aldrig så lite i morse. ”Dammdamen” påtalade nämligen igår att hon målat ögonfransarna för att se lite fräschare ut. Morgonens inspektion i badrumsspegeln underströk nödvändigheten av en uppfräschning även hos mig, så jag tänkte att jag skulle väl inte vara sämre jag. Inte vet jag om det gjorde någon större skillnad, men sämre blev det ju inte heller….

Årets första brandövning ägde rum idag. Jag får väl erkänna att jag fuskade lite, bytte ut foppatofflorna mot mina vinterkängor strax före, om det varit på riktigt hade jag struntat i det. Förmodligen hade det dröjt innan jag känt att jag blivit blöt om fötterna då, man hade nog haft annat att tänka på. För en del barn var det här den första brandövningen någonsin, men de skötte sig bra. Måtte det aldrig bli på riktigt. Men sånt vet man ju inte, därför är det bra att ha tränat.

Nu ska det inte dröja innan jag säger godnatt. Kroppen vill inte mera, lika bra att ge upp. I morgon är en ny dag.

Kommentera

