MELODIKRYSSET V. 2 – 14 JANUARI 2012

Nu så har jag kommit hem igen. Nio timmar tog det mig att resa till och från, och vara med på mitt möte i Färnäs. Vi hann inte allt vi skulle, och saker som vi inte räknat med kom upp och tog tid i anspråk, men förhoppningsvis kommer det något gott ur det, så det blir säkert bra till slut. Så är det när många människor är inblandade och man ser lite olika på saker och ting. Då kan det bli så här. Himla god mat fick vi i alla fall och trevligt var det att träffa alla de andra också. En stor del av min resväg var däremot inte så särskilt trevlig att färdas på. Ett tag trodde jag att jag höll på att tappa ett hjul, men kom sen underfund med att det berodde på väglaget.

På vägen hem slank jag in på ÖoB och gjorde slut på lite slantar. Köpte upp mig på ett lager kattsand och en säck hundmat, så nu klarar det sig en stund till. Ska sanningen fram slank jag lite på sidan av vägen ett par gånger till. Det första stoppet blev vid Mora ridklubb. Då kunde jag inte hålla mig längre, utan måste stanna för att lösa melodikrysset. Är man störd eller?! Tryckte på min app i telefonen och vips kom kryssrutan fram och snabbgenomgången avlyssnades. Perfekt! Sen var det bara att trycka på ”skicka in” och återigen påbörja min resa hemåt. Vred ner radion och sjöng för full hals i min ensamhet. Visst är det konstigt att vägen hem känns så mycket kortare än vägen bort? Tyckte inte jag hann med många sånger innan jag var i Vansbro.

Väl där blev det ett shoppingstopp också. Kom på att gubben behövde snus, och jag skulle ha lite creme fraiche till morgondagens matlagning. Sen iväg mot hemmets lugna vrå. Först hann jag dock göra en god gärning. När jag kom ut ur affären hade en kvinna ramlat, slagit i huvudet och tappat glasögonen. Självklart hjälpte jag henne upp på benen och såg till att hon kom till den bil hon skulle åka med därifrån. Usch, det kan bli riktiga smällar när man far i backen så där, hon var ordentligt omtumlad.

Men nu kommer äntligen mitt förslag till lösning:

V1 STÅLMANNEN
L1 SAIJONMAA
L2 ÅKERSTRÖM
L3  M.A.
L4 NUMMINEN
L5 NILS
V6 IGEN
L7 UNGERN
V8 MÅNS
V9 OLSEN
L10 WAKE
V11 MARIE
V12 ELIN
V13 NICKE
V14 ARMÉN

Kommentera

