Gäsp…

Igår blev det ingen bloggning. Jag somnade innan klockan blev åtta (20)! Sov ända tills klockan var fyra, då jag vaknade, men konstaterade att det var för tidigt att gå upp. Sen somnade jag om igen och sov ett par timmar till. Hela tio timmars sömn skrapade jag ihop, antar att det var välbehövligt. Trots det har jag gäspat mig fram några timmar nu. Har fått köra samma taktik som små barn brukar göra, att hålla mig i ständig rörelse för att inte somna.

Jag som aldrig ser på tv kikade faktiskt på en ny serie som började på tv idag, ”Mot alla odds”. En äventyrsserie där flera människor med olika funktionsnedsättning tillsammans ska ta sig fram genom massor av äventyr. Jag brukar normalt sett aldrig se på den typen av program, men i det här fallet går det ut på att alla ska ta sig fram, och att man ska försöka hjälpas åt så att alla är med från start till mål. Just det tilltalar mig, till skillnad från där det går ut på att försöka få bort varandra.

Nu är Leif GW Persson på tvn, som fortfarande står på. Han är ju underhållande att lyssna på, inte någon vanlig Svensson precis. Jag kikar med ett öga, och lyssnar lite så där halvt om halvt, men nu ska jag minsann snart stämma träff med John Blund.

Kommentera

