Idag…

Klockan är 20, och jag är redan trött. Det blir nog en tidig kväll för min del. Jag förvånar mig själv med att lägga mig allt tidigare och tidigare. Tycker egentligen inte att jag borde vara så trött i kväll, för det har varit en rätt bra dag, den bästa på bra länge. Värken har varit uthärdlig för en gångs skull, jag har trasslat ut några knutar som bekymrat mig länge och fått höra en röst jag tycker om. Summa summarium en fin dag. Dessutom har ju solen varit framme och förgyllt tillvaron för mig och mina medmänniskor.

Dagen började bra också, jag spelade fiol både länge och väl, lite för länge om jag ska vara ärlig. Det blev bråttom till jobbet, men jag hann. Det var länge sen jag var spelsugen, så det var glädjande att känna suget igen. Typiskt bara att man ska vara tvungen att sluta när det känns som bäst.

Nu tar jag i alla fall kväller. Det är stillestånd i min huvudknopp, lika bra att ge upp. 

Kommentera

