Buurrrr…

Usch så kallt det är. Jag brukar nästan aldrig frysa, men nu gör jag det. Tror det är årets kallaste temperatur just nu. Min termometer visar dryga -20 grader, det räcker och blir över. En titt på min favoritväderlekssajt säger att det blir drägligare temperaturer redan i morgon. Skönt! Nu vill jag att vårsolen ska vakna och göra så det börjar droppa från taken. Fast jag antar att jag får vänta ännu en stund på den saken. Självklart unnar jag alla ungar glädjen över att få åka skridskor, skidor och åklapp. Det är ju inte många dagar de får ha det nöjet, så då får jag väl stå ut en stund till med vinter.

I kväll har jag faktiskt tittat på tv! Två hela program har jag sett. Det började med ”På spåret”. Häpet kunde jag konstatera att jag lyckades pricka in ett resmål redan på åtta poäng, till och med före de tävlande. Piteå blev svaret, inte för att jag någonsin varit där, men jag gillar ordvitsar, och den här gången föll poletten ner rätt så snabbt. Av bara farten satt jag kvar och såg på ”Skavlan” också. Sen skyndade jag mig att knäppa av, innan jag fördjupat mig i den film som började direkt efter.

Nu ska jag i alla fall vrida upp elementet en aning och krypa till kojs. Känner mig ”osalig” på något vis. Det kryper i mig, och ingenting passar riktigt känns det som. Jag vill bara fly bort och iväg. Men vad hjälper det. Har man tagit fan i båten får man ro honom i land också. Bara att streta på. Hoppas på en god natts sömn, så känns nog allt bättre i morgon. God natt!

Kommentera

