MELODIKRYSSET V. 4 – 28 JANUARI 2012

Jaha, då är jag här igen, ifall ni händelsevis har saknat mig och märkt att det varit tyst i nästan en vecka. Det har inte varit någon bra vecka direkt, men det får gå ändå. I alla fall inte mycket att skriva om det som upptagit mina tankar, så därför har jag låtit bli.

Men nu är det lördag igen, och följdaktligen dags att följa herr Eldemans tankegåtor i jakten på att få till ett felfritt Melodikryss. Det var lite knöligt till att börja med. Det gäller att stava rätt – inte så ofta man skriver astronaut, så där krånglade jag lite. Dessutom får jag väl erkänna att Spartacus på L2 var något som inte fanns i min minnesbank. Filmen var från 1960, då såg jag nog knappast på såna program. Tror inte ens att vi hade tv faktiskt. Tur då att man har sin sjysta kamrat, för med lite hjälp från kompisen herr Google så tror jag att det är så här det ska se ut:

V1 BASSHUNTER
L1 BOB MARLEY
L2 SPARTACUS
L3 HALLON
L4 NU SKA VI VARA SNÄLLA
L5 RING
V6 BEATLES
V7 ÄNG
V8 ASTRONAUT
L9 TRAVA
V10 LUCY
V11 NINA
L12 PS
V13 YES
V14 SVARA 

2 thoughts on “MELODIKRYSSET V. 4 – 28 JANUARI 2012

  1. inger skriver:

    Ja, jag har saknat dig och dina funderingar!

    Själv har jag snorat hela veckan och gör det fortfarande …

    kram Inger

  2. Ängeln skriver:

    Tack för det Inger!
    Krya på dig!

Kommentera

