Trött….

En ny vecka har inletts, det har väl varit en rätt vanlig måndag, varken sämre eller bättre. Fullt upp på jobbet, fiollektion, och nu äntligen kommen till hemmets lugna vrå. Tröttheten har hunnit i fatt mig, jag skulle gärna lägga mig precis nu på en gång, men det är väl kanske väl tidigt. Jag får väl försöka stå ut en liten stund till innan jag kryper ner, men det ska inte dröja minsann. Vilken tråkmåns jag håller på att bli!

Veckan är fullproppad, kanske är det därför jag känner mig så trött redan innan den riktigt kommit igång. En riktigt rolig och oväntad sak hände idag kommer jag just på. När fiolen var nedpackad och jag var på väg hem från min lektion ropade ”fröken” på mig, hon hade något som jag skulle få. – Ett häfte med låtar som hennes far hade gjort! Jo, jag tänkte du skulle få det här för han tyckte så mycket om dig, sa hon. Det värmde gott i hjärtat på mig. Just den personen har betytt väldigt mycket för mig och för min musikaliska utveckling. Han var den som visade mig en helt ny värld inom musiken och gav mig lusten att fortsätta utforska folkmusiken. Han bjöd alltid på ett leende, och för mig känns han lika levande nu som då vi först möttes. Jag tänker ofta på honom, och känner mig mycket hedrad över att ha fått ta emot en sån fin gåva. Jag ska vårda den ömt.

Annars som sagt, inte mycket utöver det vanliga knoget, och tur är väl det, eftersom jag ändå är helt slut. Skulle ju inte haft så mycket emot att hänga på kompisen som för en dryg timme sen satte sig på ett plan på väg mot Thailand. Nån gång ska jag baske mig dit. Främst för att njuta av all god mat, men det finns säkert mycket annat som är intressant att titta på också. Båda döttrarna har varit dit, så morsan ligger efter.

Nej, nu får det bli kvällspromenad med vovvarna och sen tror jag bestämt att jag kryper ner. Kan väl ta med mig en bok för syns skull, fast som det känns så blir det nog inte många sidor lästa innan John Blund fått mig på andra tankar. Räkna får behöver jag då rakt inte, somnar helt säkert ändå.

Kommentera

