Idag…

En stressig dag har det varit idag. Full fart på jobbet och bråttom sen också. Pannkaka på menyn i skolan, något som de flesta barn gillar, de gjorde ”tabberas”, inte så mycket som en enda liten smula fanns det kvar, och knappt något i ”grishinken” heller. Det är ju roligare när det är så än när maten ratas.

Direkt från jobbet styrde jag kosan mot Falun och djursjukhuset tillsammans med två kattpojkar. Lite gruvsamt var det att dra ut dem i kylan, men det gick över förväntan, de var så snälla så jag märkte knappt att de var med. Sen en raid för att hamstra kattsand innan det bar av hemåt igen. Dock med ett litet stopp i Gruvan för att införskaffa lite kvällsmat. Thaimat ska det bli! Det är evigheter sen jag var dit sist. Det var rena terrorn att sitta i bilen flera mil med den goda matlukten omkring sig. Nu har jag njutit av lite god paenang curry och är mätt och belåten, men trött så trött. All stress har kommit ikapp mig nu när jag äntligen har tid att sitta stilla. Därför säger jag tack och godnatt för mig!

Kommentera

