Torsdag den 9:e februari 2012

En dag till i mitt liv är snart till ända. Inget speciellt som hänt, om man bortser från att jag höll på att försöka servera soppa på flata tallrikar, att intas med kniv och gaffel. Ibland hänger inte hjärnkontoret med riktigt. Fast man får väl vara nöjd över att det fungerar skapligt för det mesta.

Eller förresten, nu kom jag på att något väldigt sensationellt faktiskt hänt idag! Under över alla under, men den man jag delar hus och hem med har faktiskt på alldeles egen hand kört dammsugaren idag! Inte särskilt länge, köket och hallen fick sig en snabb omgång, men ändå. I de flesta hem är det kanske ingen sensation, men jag kan lova att det är det i detta hem. Det där med jämlikhet har inte slagit igenom särskilt väl här i stugan, och till viss del är det säkert mitt eget fel. Ni vet ”den som gärna bär lastar alla på” och allt vad det heter. Är man en curlingpersonlighet så är man antar jag. Det var ju roligt så där i början att pyssla och fixa, sen har väl nyhetens behag gått över även för mig, men det är inte så lätt att ändra på saker och ting då inte. Har man sen skaffat sig en ”sån” som aldrig behövt gjort ett handtag med sånt som matlagning, städning, tvätt mm för mamma har fixat allt, ja då är det inte lätt att lära gamla hundar sitta inte. Fast som sagt, idag har ju en stor förändring skett, så vem vet vad som händer framöver!

Det slår mig precis att jag glömt av att fira mitt fyraårsjubileum som bloggare. Den 6 februari 2008 skrev jag mitt första blogginlägg. Vi är nu drygt fyra år och drygt 48000 läsare senare. Det kunde jag nog inte tänka mig då när allt började. Jag halkade ju in lite av en slump, tack vare min kompis Solveig som redan provat på att blogga. Hur det sen gick till så lyckades hon i alla fall ”lura” även mig in i denna ädla konst, och det får jag väl passa på att tacka för nu, om jag inte gjort det förut. Nu hör det liksom till mina vardagliga rutiner att sitta och prata med mig själv via tangentbordet, och jag gillar det. Någon gång när jag får tid över, när nu det ska bli, ska jag ta och läsa igenom allt jag skrivit. Det kan ju vara intressant att se om/hur mitt sätt att skriva har förändrats. Förmodligen en hel del skulle jag tro, fast det är kanske svårt att bedöma själv.

Nej, nu stänger jag butiken för idag. Tror att jag ska plocka fram fiolen en stund, eller kanske läsa lite, fast när jag känner efter så är det nog mest sannolikt att det blir en träff med John Blund. Värken i min kropp är rätt intensiv just nu, då är det svårt att samla ihop inspiration till att göra något. Sömnen får bli min räddande ängel. Hoppas på bättre tider i morgon. Längtar efter en värkfri dag som omväxling, längtar efter lite annat också, men det är väl lika osannolikt att det inträffar som att jag slipper ha ont antar jag. Man får ta det som det blir och göra det bästa av situationen. Godnatt med er.

Kommentera

