Min lördagsmorgon…

Några ord i all hast, på en dator som är mer än lovligt seg. Fast den kanske passar mig när jag tänker efter. Jag befinner mig på en snabb visit hos yngsta dottern, har tagit en morgonpromenad på västgötaslätten tillsammans med tre hundar. Det var friskt och skönt, men en mössa och ett par vantar hade nog inte suttit i vägen. Nu är det hög tid för frukost säger min mage, men i detta moderna hus är jag malplacerad, därav min association om att jag och den sega datorn passar bäst ihop. Jag klarar inte att få igång spisen eller ugnen, till och med vattenkranarna är annorlunda än hemma i Dalarna. Det blir helt enkelt att förlita sig på dotter och måg om man ska få något i sig under denna vistelse. Fast det lär bli fler besök, så jag ska nog kunna lära mig de här moderniteterna med tiden.

Men nu har jag inte tid att sitta här längre. Dags för frukost, sen ett besök på dotterns frisörsalong, därefter hemfärd, och så småningom spelmansstämma. Fullt upp alltså! Vi hörs!

Kommentera

