Vilodagen…

Söndag nu igen, och redan den 12 februari. Fick nyss telefonsamtal från några vänner som är i Thailand på semester. Där var det eftermiddag och varmt och gott, här är det förmiddag och inte direkt varmt och gott, men rätt lagom för årstiden kan man väl tycka. Solen kikar fram och det glittrar som diamanter i nysnön som kom igårkväll. Rätt behagligt här också med andra ord.

Kroppen är väl inte på det bästa humöret för all del, morgonmedicinen är intagen liksom frukost, båda delarna lindrar vedermödorna en aning. Inte så konstigt om kroppen protesterar heller, att sitta och gasa i 30 mil är inte något den gillar. Ischiasen kommer som ett brev på posten. Knappt så jag kan gå när jag ska ur bilen, men det får man stoppa åt sidan. En liten sväng på spelmansstämman hann jag med igår också. Det var rätt mycket spelmän från när och fjärran, kul! Fast det blev ändå en ganska tidig kväll med mina mått mätt, orkade inte riktigt hålla igång som jag skulle önskat. Hann inte prata med alla jag skulle gjort heller. Några riktiga musikaliska höjdpunkter blev det i alla fall. Wow vilka spelmän det finns!

Idag tänker jag ta det lite lugnt, eller ja, det är ju som vanligt rätt mycket som ska fixas när man har djur och så, sen ska man äta också. Någon, dvs jag, ska väl fixa med maten om det ska bli någon, och så är det start på målarkursen igen, så det är väl rätt full upp när jag tänker efter. Långsamt blir det sällan.

Kommentera

