Finnmarknad

Idag blev melodikrysslösningen lite sent införd på min blogg. Jag och några kompisar drog iväg på Finnmarknad precis när krysset började. Självklart löste vi i bilen, blev lagom klara tills vi anlände till Eldforsen. Där stötte vi på flera bekanta och blev bland annat underhållna av Alfred och Sigfrid. Mina inköp på detta ställe blev en surdegslimpa och en burk honungssenap.

Färden gick vidare till Örskogen, där var det dags för lite lunch i form av ”Finnsoppa”. Det var gott att få något riktigt varmt i magen, för trots att vi inte varit ute så länge blev man riktigt kulen. Även på detta ställe var det musikalisk underhållning. När vi värmt oss en stund och låtit maten sjunka fortsatte vi till Sågen.

Där blev det lite nya investeringar – ingefärakarameller och getost! Båda tillhör mina favoriter. Vit caprin från Lillängens gårdsmejeri är en riktig delikatess, ävenså deras fetaost i marinad. Nu var det också dags för en kaffetår och lite samtal med en gammal klasskompis. Innan vi kom iväg hemåt hade väl även en bit ädelost slunkit ner i shoppingkassen.

Det tar att vara ute i friska luften, jag får tillstå att jag slumrade lite på hemvägen. Nu ska jag dyka ner i frysboxen efter något i köttväg, för vi och grannarna har bestämt oss för att tända grillen och äta gemensam kvällsmat. Alltså har jag inte tid att sitta här längre!

Kommentera

