Måndag

Måndagkväll, inte alls långt kvar till det blir tisdag. Fast jag har sovit ”lisskväll” det får jag bekänna. I alla fall tog jag mig i kragen och åkte till min kompis i kväll, det var allt för länge sen. Som vanligt har vi mycket att prata om, och det där viktigaste det kommer ju inte förrän när jag egentligen redan är på väg hem, klart att klockan går då. Det finns mycket att fundera över, meningen med livet och varför saker händer och sker till exempel. Sånt är inte lätt att svara på, finns det något svar? Värdefullt att ha någon att dela såna tankar med är det i alla fall.

Tiden läker alla sår sägs det, jag vet inte. Inte alla skulle jag tro, men smärtan mattas väl något med tiden antar jag. Det som inte dödar, det härdar säger man också. Där är jag benägen att hålla med.

Nej, dags att skaka av sig dylika funderingar. Det är inte sånt som ger särskilt bra nattro. Bättre att tänka på alla anledningar man har att vara glad och tacksam.

Kommentera

