25 februari 2012

Det  blev inte så mycket sömn denna natt, och nu är det redan morgon. Jag vaknade före klockan, eller om jag aldrig somnade egentligen, jag vet inte vilket. Det känns mera som om jag legat i någon sorts dvala och massor av tankar har farit runt runt och stört min nattsömn. Men nu är det som sagt morgon, och jag har stängt av väckningen innan den fått göra rätt för sig. Jag stirrade en god stund på den där bleka, lite pluffsiga personen med håret på ända som mötte min blick inne i badrumsspegeln. Är det verkligen jag? Usch, det känns inte bra att se ut så där, känns inte alls bra.

Men nu får jag väl rycka upp mig. Morgonmedicinen är intagen, tillvaron känns någon så när hanterbar, än så länge, fast kroppen har väl inte riktigt vaknat än. Ja, jag satsar väl på en Sätertur då, det borde gå bra. Melodikrysset får vänta även den här söndagen. Inte mycket ordning på allting här inte.

Ute det fortfarande mörkt och jag kan höra att det blåser rätt bra. Det gillas inte. Blåsten hjälper till att göra det redan hala underlaget ännu halare. Sandning av vår gård är av nöden tvunget. Den var nästan oframkomlig igår kväll. Undrar just var jag lagt mina broddar. Nu skulle de sitta bra, man frågan är var de är. Jag får nog göra en liten inventering tror jag.

I varje fall är det lördagmorgon den 25 februari och just idag fyller två av mina spelmanskamrater år. Den ena jämnt och prydligt med en nolla på slutet, den andra lite mera ojämnt, där blev slutsiffran en trea, men grattis till dem båda hur som helst. Det är många som fyller år under de här vårmånaderna. Ett par kompisar fyllde förra veckan, en annan kompis fyllde här om dan, nästa vecka några till, och så där håller det på framöver.

Nej minsann, nu får jag slita mig från den här maskinen. Börjar i alla fall känna mig rätt vaken nu, får se till att undvika badrumsspegeln så jag slipper fler chocker idag. Jag återkommer nog lite längre fram på dagen, när krysset är löst. Hej så länge!

Kommentera

