Uppe med tuppen…

Tidig tisdagsmorgon, kan inte sova, har redan varit vaken både länge och väl. Så typiskt när jag får sova, jobbar på eftermiddagen idag. Nog finns det för all del mycket annat att företa sig, både nu och sen, men ändå… Nog borde jag sova när det är mörkt och resten av omgivningen är stilla. Mina tankar är dock inte stilla, de är någon helt annanstans, både i dröm och i vaket tillstånd. Så fort jag inte sysselsätter dem med något kilar de iväg och lever sitt eget liv.

Nu tänker jag sysselsätta dem med frukost en stund, med lite sudoku som ”tilltugg”. Det borde väl få dem att ”hålla sig på mattan”. Sen börjar alla vanliga sysslor, så då är det bara att köra på. Innan jag vet ordet av är det dags att åka till jobbet.

 

Kommentera

