Sängdags…

Visst, som vanligt krånglar internetanslutningen när jag ska in på kvällskvisten. Det verkar (oftast) gå bättre på dagtid. Inte vet jag om det är extra hög belastning på kvällarn, eller varför det är så omöjligt då. Har hunnit att slå av och på datorn ett flertal gånger för att försöka ta mig in på nätet. Skulle pröva en sista gång, och se, då gick det äntligen.

Jobbat har jag idag med, fast inte på min vanliga arbetsplats. Det var riktigt trevligt att för en gångs skull ha arbetskamrater, några att fika med om inte annat. En aning påfrestande var det att inte veta var något finns, eftersom det för mig var en helt ny arbetsplats. Men man får ju leta och fråga sig fram. Tur att det inte var så särskilt stressigt, många är sjuka och så är det ju sportlov också.

Helt underbart väder har det varit även denna dag, även om jag inte själv har kunnat vara ute och njuta av det blir jag på bättre humör när solen skiner. Säkert är det så för många andra också.

Svärmor bjöd på gädda idag, en av de 15 som barnbarnet fiskade upp igår. Det tackar man ju inte nej till! Fisk är väl inte min största förtjusning, men blir man bjuden på mat så går det mesta ner. Däremot gillar jag inte att tillaga fisk själv, gillar inte lukten. Tycker det luktar fisk om fingrarna hur länge som helst.

Har fikat tillsammans med goda vänner nu på kvällen, så dagen kan väl sammanfattas som rätt bra tycker jag. I morgon blir jag också bjuden på mat, så på den fronten har jag flyt just nu! Alltid något att vara glad för.

Nu är det läggdags. Hade jag varit tonåring skulle jag förmodligen sagt att jag är astrött. Så brukar jag nog inte uttrycka mig, i så fall säger jag nog ”gôr trött”, och just så är det. Natti!

Kommentera

