Första dagen efter sportlovet…

Första dagen efter sportlovet är avklarad, men fortfarande är en hel del sjuka. Säkert har det ändå varit bra att lovet varit, kanske några baciller dött i alla fall.

Själv gäspar jag för fullt. Skulle gärna gå och lägga mig redan nu, men ska väl försöka hålla ut en stund till. Lite fiolspel blev det här på kvällskvisten för min del. Det var nämligen lektionsdags igen, och jag har knappt tagit i fiolen sen sist jag var där. Ändå gick det över förväntan faktiskt, det var ju trevligt att kunna konstatera!

När jag var på väg till min lektion hamnade hjärtat i halsgropen en stund. Väglaget är under all kritik, och plötsligt händer det som man inte vill ska ske – bilen tappar fästet mot underlaget och sladdar. Jäklar hinner jag tänka, men lyckas hålla bilen kvar på vägen, fast det var nära ögat kan jag, något knäsvag, konstatera. En väldig tur att jag inte fick möte, då hade det smällt, helt säkert. Hem åkte jag faktiskt runt, dvs tog 71:an. Det händer inte ofta, men jag kände att jag redan uppnått all spänning jag orkar med för den här dagen.

I morgon väntar mera fiolspel. Det ser jag fram emot, liksom att träffa massor av likasinnade trevliga människor. Men det får jag berätta om då.

Kommentera

