Lillördag…

Redan onsdagskväll, bara två arbetsdagar kvar den här veckan då. Jag är lite sliten och trött, eftermiddagarna är tröga. Då längtar jag mest hem till min kudde. I måndags gick jag och la mig före kl. 20. Sen sov jag ända tills klockan var sex på morgonen. Ändå var jag så trött så jag fick lov lägga mig igen och ”sova middag” innan jag gick till jobbet. Det första jag gjorde efter jobbet, när jag kom hem igen, var att sova lite då med. Särskilt länge kunde det inte bli, eftersom jag skulle iväg på en efterlängtad utflykt, nämligen till den årliga spelträffen i Norrbo. Det blir alltid en trevlig stund med massor av härlig musik och människor man gillar. Synd bara att en kväll går så fort. Nu är det ett helt år till nästa gång.

Det är konstigt, i början kunde jag knappt spela för det gjorde så ont, jag undrade i mitt stilla sinne hur jag skulle orka igenom kvällen. Sen helt plötsligt har det gått några timmar och jag har alldeles glömt av mina krämpor och vill inte att kvällen ska sluta än. Visst är musik smärtstillande!

Jag kan återigen konstatera att det är säkrast med både livrem och hängslen. Mitt fasta bredband krånglar (som vanligt!), tack vare mitt lånade mobila bredband kommer jag ändå in och kan skriva några rader här.

Onsdag, vilket nu för tiden betyder knivslöjdande för min del, men jag börjar närma mig slutet på min hantverupptäckarfärd. I dag har jag kommit ytterligare en bit på väg. Slidan är sydd efter konstens alla regler och får nu vila inlindad i en plastpåse i kylen för att hålla fukten. Nästa vecka är min handledare borta, så jag får ge mig till tåls, hur nu det ska gå till. Fast jag har inget att välja på, måste ju få instruktioner om jag ska kunna utföra något handgripligt. Jag börjar ändå ana slutresultatet. Det ska verkligen bli spännande att få göra de sista momenten. Jag börjar längta efter att få se hur helheten blir. Det finns säkert mycket som kunde gjorts lite bättre, men det här är det bästa jag förmår just här och nu, så det får duga.

Nej, nu får jag se till att komma i säng. Jag är jättetrött, så det är hög tid. Natti!

Kommentera

