8 mars 2012

Ha nyss försökt mig på att läsa en instruktionsbok vars text var på polska. Rätt knepigt eftersom jag inte kan ett enda ord polska. Det hade ju definitivt varit bättre att ha den svenska texten, men var den tagit vägen vet inte jag. Det kan vara så att jag slängt bort den och bara sparat den här i stället. Fast i så fall var det inte meningen. Då skulle det ha varit tvärtom, dvs den här som slängts bort och den andra som varit kvar. Det kan också vara så att jag lagt den andra på något sånt där bra ställe, bara för att jag skulle veta var den var när jag behövde den igen. Nu behöver jag den, men inte sjutton vet jag var jag lagt den. Däremot så har jag lagt den här polska varianten på ett mycket logiskt ställe, men vad hjälpte det.

Något konstigt är det med mig och telefoner. I alla fall om man får tro mannen som också bor här i huset. Han hävdar bestämt att det är jag som gör något som jag inte borde så att det blir något fel på alla telefoner. Den nyaste fick vi i julklapp av en av döttrarna som tröttnat på att det aldrig gick att få tag på oss. Den fungerade fint till en början, nu tror jag att den fungerar igen, tack vare mina polska studier och lite händighet. Vi får väl se hur länge det varar. Egentligen är det bäst att inte ha någon telefon alls, då skulle man slippa alla försäljare och dylikt som ringer hela tiden.

Internationella kvinnodagen är det idag också, inte för att jag märkt något överhuvudtaget. För mig har det rätt och slätt varit en helt vanlig torsdag. Nu återstår bara en enda arbetsdag i den här veckan, den borde väl gå det med kan jag tro. Snart nog ska jag säga tack och hej för den här dagen. Har sovit lite ”lisskväll”, men är sliten ändå.

Snöväder har det varit hela dagen idag, omkring en decimeter har säkert kommit. Det är lite otäckt när blankisen lurar under nysnön. Väderprognosen lovar vårlig värme under en rätt lång period framåt. Förhoppningsvis försvinner snö och is fortare än kvickt, så man istället får börja leta tussilago i dikesrenen. Vi går mot härliga tider!

Kommentera

