9 mars 2012

Ännu en natt med tio timmars sömn. La mig 20.30 och sov till 6.45. Det var välbehövligt, fast egentligen har jag inte alls tid att sova bort livet, men vad ska jag göra? Att gå med värk tar på krafterna och nockar mig då och då, så jag få lov att ta till såna här maratonsovningar. Däremellan sover jag knappt alls istället. Fast jämfört med tidigare sover jag otroligt mycket bättre nu, det är verkligen positivt. Ska jag orka med vardagen måste jag få sova ordentligt, så är det bara.

Nu ser jag fram emot vårsolens antågande. Värme är utlovad av meteorologerna, schas med snö och blankis som lurar där inunder. Välkommen tussilago och annan grönska. Våren är årets bästa tid! Då brukar även jag vakna till och tina upp i såväl den knarrande kroppen som i själen.

Fast just här och nu lyser vårsolen med sin frånvaro. Måhända pågår just nu en enträgen kamp mellan Kung Bore och vårsolen där ingen vill ge sig. Vanligtvis tryter Bores krafter så småningom och vårsolen går segrande ur striden. Förhoppningsvis sker så även detta år.

Jag längtar – efter vårens antågande och en del annat också. Sånt som jag inte borde längta efter. Det stör min koncentration, och den är dålig redan från början, så ni förstår att det inte är en lyckad kombination.

Nej, nu får det vara nog med djupsinniga tankar. Det gör mig bara dyster. Lika bra att kasta sig ut i den grå vardagen. Det är trots allt något tryggt med det slentrianmässiga. Dags att krypa i arbetsuniformen igen och avsluta arbetsveckan.

Kommentera

